söndag 27 maj 2012

Old Man

Ett fyrfaldigt lefve!

Jag lyckades se åtminstone huvuddelen av själva omröstningen i Eurovision, och till sist tror jag ändå rätt låt vann. Eftersom jag ändå hört alla låtar innan finalen så vågar jag nog påstå att jag kan göra en bedömning. Kul för Loreen, i synnerhet som hon verkar jävligt klipsk, modig och innerligt godhjärtad också.

Men nu var det inte Eurovision jag tänkte blogga om. Nej, detta är ett grattis-inlägg. Så here goes:

Grattis på 90-årsdagen, Sir Christopher Lee! Det är ovanligt med skådisar som vid 90 års ålder ännu håller igång (men inte helt unikt, och nu ser jag för övrigt att Johannes Heesters gick och dog på julafton), det är ännu mer ovanligt med 90-åriga skådisar som släpper nya heavy metal-låtar.

Man måste älska karln, som vid 90 års ålder säger att heavy metal inte är slutet, utan en ny punkt ("another turning point"), i hans karriär.


PS.
Neil Young - Old man
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar