torsdag 11 oktober 2012

Ett rop på hjälp

Förvirrade läsare kanske tror att hösten är här. Men då har ni alldeles fel. Det är nämligen en blogg, detta, och ingen årstid. Skäms på er!

Min unga fru har åkt iväg till Dublin, varför jag är gräsänkling och allmänt övergiven. Det ger dock en hel del tid till sådant jag inte hunnit med på sista tiden, exempelvis min monstruöst stora stad som jag bygger inför stadskampanjandet i min kampanjvärld Althari. Herrejävlar vad tid det tar. Ett tag övervägde jag att minska mina ambitioner en aning, men sen ångrade jag mig igen.

Mitt huvudsakliga problem just nu är att jag börjar få slut på idéer. En normalt funtad person kan bara komma på X antal scenarion och sidequests, eller miljöbeskrivningar, av olika barer/tempel/torg/parker etcetera. En icke normalt funtad person som jag kan visserligen komma på något fler varianter, men det tar slut till sist.

På Ölands skördefest snubblade jag över ett antal rollspelsböcker till gamla D&D, bland annat boken om Krilloan (inklusive introduktionshäftet!), som lyckligtvis gett en del inspiration. Men det kommer inte att räcka, inte på långa vägar.

Därför vill jag fråga mina miljoner fans och läsare: Har NI några roliga idéer på saker, platser, personer eller händelser som man kan använda i en gigantisk stad? Miljön är klassiskt rollspelsaktig: medeltid, så eventuella tips på cyberpunkpandor med turbolaserskateboards eller rymdresande alienknarkare undanbedes ovänligt men bestämt.

Skriv era idéer i kommentarerna. Bästa tipsen får credit genom att jag smyger in ert namn - eller nickname om ni vill - någonstans i stadens alla namngivna platser eller karaktärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar