söndag 19 maj 2013

They see me rollin', they åh nej-in

Ett kortfattat inlägg vari vår bloggmäster redogör för gårdagens rullande festligheter 

I går var det dags för cruising i en raggarbil. Jag diggar cruising. Det känns verkligen som jag är i min rätta miljö när jag får sitta i ett baksäte, dricka öl och tjöta med avslappnade människor i samma sits.

Chauffören hade tagit med sig en megafon till gårdagens cruising. Ett misstag, skulle en del säga. Jag la raskt beslag på den och plågade sedan min omgivning, och människor vi passerade, med dåliga skämt och fåniga bus. "Hallå där, du tappade något!"-tricket måste varit gammalt redan på stenåldern, men med lite öl innanför västen (bildligt talat, jag är inte tillräckligt hardcore för att ha raggarväst) känns den som ny.

Gillar också att typ alla människor man kände sen innan hade samma kommentar när de fick syn på mig med megafonen i hand: "Åh NEJ!" alternativt "Åh NEJ, vem har gett honom DEN?!", ty de visste vad som skulle komma att hända.

På själva festen efter cruisingen utspelade sig för övrigt följande intressanta konversation.

Jag: *går omkring på festen, lite småtrött, när a wild girl appears*
Tjej: Du vet att man får fler napp om man ler?
Jag: *tittar på henne och ler*
Tjej: Vilka fina ögon du har!
Jag: Fick jag napp nu eller?
Tjej: Ehm, näee, nej...
Jag: Tur det, jag är ju gift.
Tjej: ... FAN också!


Dessvärre hade jag missbedömt temperaturskillnaderna mellan solig dag och kylig natt, och frös så mycket att jag till sist tiggde till mig en skjuts hemåt. Där blev det varma mackor, vilket både värmde och mättade. En bra dag, helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar