måndag 6 oktober 2014

He's back! The man behind the mask! And he's after your soul!

Den efterlängtade Återkomsten.

Hahaha!!!1!! Utropstecken!! Jag är galengalengalen!! Ja, galen som åter bloggar i den här fina gamla demonbloggen!!

Nä men allvarligt talat. År 2014 har varit väldigt intensivt på så många sätt. Både på arbetsplatsen (supervalår, tjoflöjt, konfetti, tuttar och trumpeter) och privat (småbarnspappa, sämre hälft, husägare, gräsklipparansvarig) så jag har knappt orkat med några nörderier utanför World of Tanks, än mindre blogga om dessa.

Men nu synes ljuset i tunneln! Nu har jag kunnat läsa saker, se saker och ändå finna tid med min underbara dotter och fru. Här kommer bli lite mer fartfyllt, festligt, fullsatt men aldrig folkligt.

Dagens demon? Tja, det skulle väl vara mardrömmarna i natt. Bland annat utsattes jag för en självmordsbombare på en irländsk pub, men klarade mig utan en skråma eftersom jag kastade mig ut genom fönstret (jodå) innan sprängladdningen detonerade.

SPELRECENSION DELUXE PLUS!!!
I helgen spelade jag klart Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies. Det är det femte (sjätte?) spelet i serien och det första som jag inte spelar på Nintendo DS. Eftersom det numera finns till iOS så är det mööe enklare för ma å spela att på iPhone!

Spelet då? Jodå, klart köpvärt! 109 kronor för fem episoder/fall (sen finns ytterligare en bonusepisod för 38 riksdaler) är prisvärt. Man får mycket spel för pengarna. En reflektion är dock att detta spelet nog är det enklaste i serien. Därmed inte sagt att det är sämre, i synnerhet de fem "huvudepisoderna" är överlag spännande att spela igenom. Hade önskat en lite högre svårighetsgrad, men som helhet får spelet ändå 4 av 5.

PS
Alice Cooper - He's back (The Man Behind The Mask)
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar